Τετάρτη 17 Μαΐου 2017

Regular Polygons-Κανονικά Πολύγωνα

Οι μαθητές του Ε-Στ τμήματος, είχαν την ευκαιρία να προγραμματίσουν μια απλουστευμένη κατασκευή μέσω του Scratch ενός κανονικού πολυγώνου. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές υπολογίζουν κάθε φορά τις μοίρες των γωνιών κάθε πολυγώνου ανάλογα με το πλήθος των γωνιών. Ο υπολογισμός αυτός είναι απαραίτητος, προκειμένου να σχεδιαστεί το πολύγωνο μέσα από την κατασκευή του οποίου παρατηρούν ότι καθώς οι γωνίες αυξάνονται, το πολύγωνο συγκλίνει σε κύκλο.

Οι μαθητές παρατήρησαν κατά τη διάρκεια αυτής της δραστηριότητας, ότι σε περίπτωση που όριζαν την πλευρά του πολυγώνου πάνω από 20 βήματα, τότε όταν το πλήθος των γωνιών του πολυγώνου ήταν διψήφιο, το πολύγωνο έπαυε να είναι κλειστό σχήμα και έμοιαζε με σπείρα.
Προκειμένου να αποφευχθεί κάτι τέτοιο το μήκος της πλευράς του πολυγώνου δεν παραμετροποιήθηκε αλλά ορίστηκε σε ένα σταθερό μικρό αριθμό. Πιθανή αιτία  η έλλειψη ακρίβειας στην  στρογγυλοποίηση του εργαλείου Scratch (floating point number https://scratch.mit.edu/discuss/topic/79402/).
Για την πιο εμπεριστατωμένη μελέτη των πολυγώνων:

http://jseden.dcs.warwick.ac.uk/construit/?load=210

Τα έργα των μαθητών:

Ελένη: https://scratch.mit.edu/projects/161201136/
Ελεάνα & Φίλιππος https://scratch.mit.edu/projects/161201009/
Δημήτρης Δ. https://scratch.mit.edu/projects/161197988/
Μάρα & Αρίνα https://scratch.mit.edu/projects/159764309/
Καλομοίρα & Μελίνα https://scratch.mit.edu/projects/159526449/



Through this activity, pupils of 5th and 6th grade had the oportunity to programm a simpyfied Construction of a regular polygon using Scratch. Some of their works are listed above. This algorithm in order to draw a regular polygon, calculates the degrees of the angle of the polygon, based on the number of angles of the polygon given each time by the user. Based on their observations for polygons of different number of angles, pupils conclusion is that as the number of angles increases the polygon converges to a circle.

Apart from that, pupils during this activity observed that in case they define the edge of the polygon above 20 steps then when the number of angles of the polygon was above 9, the under construction figure was no longer closed shape but rather resemble a spiral. In order to avoid this inconsistency the edge length was assigned to a constant instead of a variable. Possible problem cause the manipulation of numbers of floating point in Scratch (https://scratch.mit.edu/discuss/topic/79402/)

To explore the polygons with a more formal  approach:


http://jseden.dcs.warwick.ac.uk/construit/?load=210

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου