Δ2 2020-2021 Είμαστε Διαφορετικοί, ας γνωριστούμε καλύτερα.


 Με την εκπαιδευτικό του τμήματος, οι μαθητές υλοποίησαν τις παρακάτω δράσεις:

·       Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα ατόμων ΑΜΕΑ

α) παρακολουθήσαν την ταινία ΙΑΝ συζητήσαμε, συμπλήρωσαν το σχετικό φυλλάδιο δραστηριοτήτων και συζήτησαν πάνω σε αυτό

β) Προβλήθηκε  ένα σύντομο ppt με εικόνες που αναδεικνύουν κάποια από τα προβλήματα στους δρόμους για τα ΑμεΑ

γ) Προσκλήθηκε η κα Ψαλλιδάκου, Δ/ντρια του Ειδικού Αυτιστικών. Τους διάβασε ένα παραμύθι των μαθητών του σχολείου με θέμα τη διαφορετικότητα, χωρίστηκαν σε ομάδες με βάση τα χαρακτηριστικά τους, συζήτησαν για τη διαφορετικότητα παίρνοντας αφορμή από τον ήρωα του παραμυθιού τον Νεροδρακούλη, συμπλήρωσαν ακροστοιχίδες, διαβάσαμε την επιστολή ενός παιδιού με αυτιστικό αδελφό που μας περιέγραφε τη ζωή του με τον αδελφό του κυρίως εν μέσω καραντίνας

δ) Οι μαθητές δημιούργησαν για την κα Ψαλλιδάκου και τους μαθητές της ως ευχαριστήριο και ως σύνδεσμο επικοινωνίας ένα μικρό βιντεάκι με ζωγραφιές


 


Και έλαβαν ως απάντηση τις ευχές τους!



ε) Στην ψηφιακή τάξη e-me αναρτήθηκε ως υλικό η μικρού μήκους ταινία με τίτλο "Όλα καλά" παραγωγή του Ειδικού Σχολείου Αυτιστικών  καθώς και ψηφιακό υλικό για την την Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ

·    ζ) Οι μαθητές έγραψαν άρθρο για τη σχολική εφημερίδα σχετικά με την ημέρα και τη δράση τους 

η) Με αφορμή την ημέρα ανθρωπίνων δικαιωμάτων αναγνώστηκε το παραμύθι Σταχτοπούτα με αντιστροφή ρόλων με σκοπό να προβληματιστούν σχετκά με τα στερεότυπα. Η ανάγνωση συνοδεύτηκε με ψηφιακό υλικό κρυπτόλεξα και κουίζ στην ψηφιακή τάξη e-me.

θ) Αναγνωσαν το βιβλίο της Άννας Γκαβάλντα «35 κιλά ελπίδας» (ο διαφορετικός Γρηγόρης) και τις Ιστορίες από το πρόγραμμα ΔάφνηΙΙ για τη διαφορετικότητα με διαδραστικές δραστηριότητες.

ι) Με αφορμή κείμενα στη Γλώσσα με θέμα τη νοηματική, εργαστήκαμε επάνω σε εκπαιδευτικό υλικό για κωφούς:αφήγηση ιστορίας με παράλληλη αφήγηση στη νοηματική https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/203462_katebaste-dorean-paidika-paramythia-kai-istories-stin-elliniki-noimatiki

Παραγωγή γραπτού λόγου

ια) Επίσκεψη στην ψηφιακή τάξη της γυμνάστριας Δώρας Πούλου (Βαρήκοοη) από το Ειδικό Σχολείο Αυτιστικών Πειραιά- Στη διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές, μεταξύ άλλων, παρακολούθησαν σχετικά βίντεο, διατύπωσαν ερωτήματα, έπαιξαν παιχνίδια παντομίμας, είπαν το όνομά τους χρησιμοποιώντας το αλφάβητο στη νοηματική, βρήκαν το νοηματικό τους όνομα.

ιβ) Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τα ανθρώπινα δικαιώματα οι μαθητές/τριες συζήτησαν και δημιούργησαν κόμικς. 

Τα έργα των μαθητών μας 


 Στο μάθημα της Πληροφορικής, οι μαθητές του Δ2 Τμήματος στο πλαίσιο το πολιτιστικού προγράμματος, προσπάθησαν να βρουν στοιχεία που ενώνουν τους ανθρώπους. Όλοι οι άνθρωποι έχουν τις ίδιες ανάγκες. Βασική ανάγκη ειναι αυτή της τροφής που αποτελεί στοιχείο πολιτιστικής ταυτότητας του ανθρώπου. Έτοι οι μαθητές και οι μαθήτριες έψαξαν και βρήκαν συνταγές από όλα τα μέρη του κόσμου διαμορφώνοντας ένα συνεργατικό, ψηφιακό βιβλίο συνταγών:

https://docs.google.com/presentation/d/1PcH2-bgg_sZP4oVe9M4_n77zqjCWK6k7AD8XRRPau4U/edit?usp=sharing


τη συνέχεια οι μαθητές μας έψαξαν για Γιορτινά Έθιμα από την Ελλάδα και΄όλο τον κόσμο αναζητώντας κοινά στοιχεία μεταξύ των πολιτισμών. Μοιράστηκαν τα έθιμα που μέσα απο τη δημιουργία βίντεο:






Μια ακόμη δράση, στο μάθημα της Πληροφορικής, ήταν η πρόσκληση που απευθύναμε στις ερευνήτριες Υπ. Δρ του τμήματος Φυσικής του Παν Αθηνών και μέλη της ομάδας 2'Science, οι οποίες συνδέθηκαν με τους μαθητές μας διαδικτυακά και τους ξενάγησαν στ' άστρα σε με τα μάτια διαφορετικών λαών μέσα από το πρόγραμμα Stellarium. https://stellarium-web.org/

και μοιράστηκαν μαζί μας πλούσιο υλικο:

https://figuresinthesky.visualcinnamon.com/








Στη συνέχεια στο μάθημα της Πληροφορικής, οι μαθητές, χωρίστηκαν σε ομάδες, και αναλογα μα το γράμμα που ξεκινά το μικρό τους όνομα αναζήτησαν τραγούδια από χώρες σε διαφορετικές Ηπείρους μέσα από την εφαρμογή https://radiooooo.com  θα βρουν ένα τραγούδι από μια χώρα σε διαφορετική Ήπειρο.

Ετσι όσων το όνομα ξεκινά από

Α έως και Δ ένα τραγούδι από την Ασία (Ρωσία, Ινδία, Κίνα κλπ)

Ε έως και Ι, ένα τραγούδι από την Αφρική.(Αίγυπτος, Μαρόκο, Τυνησία, Σομαλία, κλπ)

Κ έως  Ξ ενα τραγούδι από την Αμερικάνικη Ήπειρο (Καναδάς, ΗΠΑ, Βολιβια, Αργεντινή, Χιλή κλπ)

Ο έως Σ Αυστραλία 

Τ -Ω Ευρώπη (Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Ελλάδα, Ολλανδία κλπ)

Στη συνέχεια, ηχογράφησαν τα τραγούδια αυτά και δημιούργησαν τα δικά τους animation στο Scratch όπου οι μορφές τους χόρευαν στους ρυθμούς των τραγουδιών αυτών:

https://scratch.mit.edu/projects/496679944 Ειρήνη

https://scratch.mit.edu/projects/497693216Άγγελος

https://scratch.mit.edu/projects/494730254/ Θοδωρής

https://scratch.mit.edu/projects/497992202/ Γεωργία

Στο Μάθημα της Μουσικής

Στο μάθημα της Μουσικής, με τους μαθητές του τμήματος Δ2, αναζητήσαμε τραγούδια για τις διαφορετικές καταστάσεις, στάσεις και αντιλήψεις με τις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι στην καθημερινότητά μας εντός του πλαισίου στο οποίο δρούμε, είτε αυτό είναι η οικογένεια, είτε είναι το σχολείο, είτε το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Στόχος ήταν να βρουν με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού και να τραγουδήσουν ένα τραγούδι οι στίχοι του οποίου θα αναδείκνυαν όλες τις εκφάνσεις της καθημερινής τους ζωής θετικές και αρνητικές.Έτσι ένα τραγούδι με τα παραπάνω χαρακτηριστικά ήταν το: «Χέρια σαν και αυτά» σε στίχους και Μουσική του Μάρκου Κούμαρη. Το τραγούδι περιγράφει μέσω των στίχων τις αρνητικές και τις θετικές ενέργειες που να κάνουν τα χέρια ανθρώπων.
Μέσα από το συγκεκριμένο τραγούδι περνάει στα παιδιά ένα μήνυμα για τις συμπεριφορές που πρέπει να αποφεύγουμε και εκείνες που πρέπει να υιοθετούμε στη ζωή μας.






Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ2 προσέγγισαν το θεματικό άξονα Διαφορετικότητα και πολιτισμός με βιωματικό τρόπο στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.Τα παιδιά ξεκίνησαν τη βιωματική προσέγγιση του θέματος μαθαίνοντας παραδοσιακούς χορούς από διαφορά μέρη της πατρίδας μας.Ήρθαν σε επαφή με τα ήθη και έθιμα κάθε περιοχής και έμαθαν ιστορικά και λαογραφικά στοιχεία για κάθε περιοχή.Επίσης ζωγράφισαν παραδοσιακές φορεσιές από διάφορες περιοχές του τόπου μας.Στη συνέχεια βίωσαν τη διαφορετικότητα στον αθλητισμό μέσα από ιδιαίτερες σκυταλοδρομίες (με περιορισμό άκρου,χωρίς όραση με οδηγό) και τέλος δούλεψαν φύλλα εργασίας με θέμα τη διαφορετικότητα.




























 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου