Δ1 2020-2021 Είμαστε Διαφορετικοί, ας γνωριστούμε καλύτερα.

Στο μάθημα της Πληροφορικής, οι μαθητές του Δ1 Τμήματος στο πλαίσιο το πολιτιστικού προγράμματος, προσπάθησαν να βρουν στοιχεία που ενώνουν τους ανθρώπους. Όλοι οι άνθρωποι έχουν τις ίδιες ανάγκες. Βασική ανάγκη ειναι αυτή της τροφής που αποτελεί στοιχείο πολιτιστικής ταυτότητας του ανθρώπου. Έτοι οι μαθητές και οι μαθήτριες έψαξαν και βρήκαν συνταγές από όλα τα μέρη του κόσμου διαμορφώνοντας ένα συνεργατικό, ψηφιακό βιβλίο συνταγών:

https://docs.google.com/presentation/d/1fvTBwCbKrHkRNwGVg_HfzOsxslFIfvTHnJOjTF6kTww/edit?usp=sharing

τη συνέχεια οι μαθητές μας έψαξαν για Γιορτινά Έθιμα από την Ελλάδα και΄όλο τον κόσμο αναζητώντας κοινά στοιχεία μεταξύ των πολιτισμών. Μοιράστηκαν τα έθιμα που βρήκαν δημιουργώντας ένα βίντεο









https://docs.google.com/presentation/d/10dnpEzXn_F3HESIKo2BajPWzStF7vosZ9tC0yr0EdoU/edit?usp=sharing

Μια ακόμη δράση, στο μάθημα της Πληροφορικής, ήταν η πρόσκληση που απευθύναμε στις ερευνήτριες Υπ. Δρ του τμήματος Φυσικής του Παν Αθηνών και μέλη της ομάδας 2'Science, οι οποίες συνδέθηκαν με τους μαθητές μας διαδικτυακά και τους ξενάγησαν στ' άστρα σε με τα μάτια διαφορετικών λαών μέσα από το πρόγραμμα Stellarium. https://stellarium-web.org/

και μοιράστηκαν μαζί μας πλούσιο υλικο:

https://figuresinthesky.visualcinnamon.com/








Στη συνέχεια στο μάθημα της Πληροφορικής, οι μαθητές, χωρίστηκαν σε ομάδες, και αναλογα μα το γράμμα που ξεκινά το μικρό τους όνομα αναζήτησαν τραγούδια από χώρες σε διαφορετικές Ηπείρους μέσα από την εφαρμογή https://radiooooo.com  θα βρουν ένα τραγούδι από μια χώρα σε διαφορετική Ήπειρο.

Ετσι όσων το όνομα ξεκινά από

Α έως και Δ ένα τραγούδι από την Ασία (Ρωσία, Ινδία, Κίνα κλπ)

Ε έως και Ι, ένα τραγούδι από την Αφρική.(Αίγυπτος, Μαρόκο, Τυνησία, Σομαλία, κλπ)

Κ έως  Ξ ενα τραγούδι από την Αμερικάνικη Ήπειρο (Καναδάς, ΗΠΑ, Βολιβια, Αργεντινή, Χιλή κλπ)

Ο έως Σ Αυστραλία 

Τ -Ω Ευρώπη (Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Ελλάδα, Ολλανδία κλπ)

Στη συνέχεια, ηχογράφησαν τα τραγούδια αυτά και δημιούργησαν τα δικά τους animation στο Scratch όπου οι μορφές τους χόρευαν στους ρυθμούς των τραγουδιών αυτών:

https://scratch.mit.edu/projects/497817127 Ελεάννα

https://scratch.mit.edu/projects/497561477 Μυρτώ

https://scratch.mit.edu/projects/497514844 Θεοδόσης

https://scratch.mit.edu/projects/494660410/ Ανδρέας

https://scratch.mit.edu/projects/495672112/ Σταμάτης 

https://scratch.mit.edu/projects/496388001 Ολίνα

https://scratch.mit.edu/projects/497196570 Κατερίνα Α. 

https://scratch.mit.edu/projects/497576589 Δήμος

https://scratch.mit.edu/projects/497284396 Σμαράγδα

https://scratch.mit.edu/projects/496512361 Αλέξης


 Με την εκπαιδευτικό του τμήματος, οι μαθητές υλοποίησαν τις παρακάτω δράσεις:

  Υλοποίηση του διδακτικού σεναρίου στο ipad «Όλοι ίδιοι… όσο καιδιαφορετικοί».

·       Εργάστηκαν στο μάθημα της γλώσσας Δ' τάξης, 13η ενότητα: Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίδιοι στα κείμενα:

-        Όλου του κόσμου τα παιδιά.

-        Το σχολείο του κόσμου.

-        Τα δικαιώματα των παιδιών.

-        Η 5η βασική αρχή των δικαιωμάτων των παιδιών.

·      Διαθεματική προσέγγιση με το μάθημα των θρησκευτικών, ενότητα 4η : Όλοι ίσοι, όλοι διαφορετικοί.

-        Όλοι έχουμε χαρίσματα.

-        Με τα διαφορετικά μας χαρίσματα συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλον.

-        Αποδεχόμαστε το διαφορετικό.

·       Παρακολούθησαν τα Βίντεο: 

2. Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας - YouTube (Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας).

3. Όψεις της διαφορετικότητας στην καθημερινότητά μου.

4. ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΔΟΧΕΙΟ - YouTube (Το ραγισμένο δοχείο).

·       Προβολή ταινίας: Ίαν

·       Άκουσαν τα Τραγούδια:

-        "ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΑΠΗ " - YouTube (Όπου υπάρχει αγάπη).

-        ΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ (παιδική χορωδία Σπ Λάμπρου) - YouTube (Αν όλα τα παιδιά της γης).

-        "Θέλω κάτι να σου πω... 'Εχω δικαίωμα κι εγώ!" -τραγούδι 1o - YouTube (Τραγούδι για τα δικαιώματα των παιδιών).

-        Μαζί να ονειρευτούμε/Τραγούδι για τη διαφορετικότητα/τραγούδι για τον Αυτισμό/song about autism - YouTube (Μαζί να ονειρευτούμε).

·       Συζήτησαν στην ολομέλεια.

·       Ζωγράφισαν δημιούργησαν αφίσες.

·       Συνάντηση μέσω webex με την κα. Ψαλλιδάκου (Διευθύντρια του ειδικού δημοτικού σχολείου αυτιστικών Πειραιά -με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία).

·       Βιβλίο : Τα δάκρυα του νερόδρακου (κείμενο: Ψαλλιδάκου Αδαμαντία, εικόνες: Σοφία Σουέρεφ).



Στο Μάθημα της Μουσικής

Στο μάθημα της Μουσικής, αναζητήσαμε τραγούδια για τις διαφορετικές καταστάσεις, στάσεις και αντιλήψεις με τις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι στην καθημερινότητά μας εντός του πλαισίου στο οποίο δρούμε, είτε αυτό είναι η οικογένεια, είτε είναι το σχολείο, είτε το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.

Στόχος ήταν να βρουν με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού και να τραγουδήσουν ένα τραγούδι οι στίχοι του οποίου θα αναδείκνυαν όλες τις εκφάνσεις της καθημερινής τους ζωής θετικές και αρνητικές.Έτσι ένα τραγούδι με τα παραπάνω χαρακτηριστικά ήταν το: «Χέρια σαν και αυτά» σε στίχους και Μουσική του Μάρκου Κούμαρη. Το τραγούδι παρουσιάζει μέσω των στίχων τόσο τις αρνητικές ενέργειες που μπορεί να πραγματοποιήσουν τα χέρια των ανθρώπων όσο και τις θετικές ενέργειες τους.
Μέσα από το συγκεκριμένο τραγούδι περνάει στα παιδιά το μήνυμα για τις συμπεριφορές που πρέπει να αποφεύγουμε και εκείνες που πρέπει να ακολουθούμε στη ζωή μας.





Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.


Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής οι μαθητές του Δ1 έμαθαν για τα παραολυμπιακά αθλήματα και πιο συγκεκριμένα ασχολήθηκαν με τις παρακάτω δράσεις:

  • Παρακολούθησαν το βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=EtCRARO9UhE , έτσι ώστε να ενημερωθούν για το παραολυμπιακό άθλημα βόλεϊ καθιστών παικτών,
  • Έπαιξαν παιχνίδι βόλεϊ καθιστών παικτών έτσι ώστε να κατανοήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα με κινητικά προβλήματα,
  • Έπαιξαν κανονικό παιχνίδι μίνι βόλεϊ έτσι ώστε να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνουν το άτομα χωρίς αναπηρίες,
  • Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές μετά τη διεξαγωγή των δυο παιχνιδιών:
    • του βόλεϊ καθιστών παικτών και
    • του κανονικού μίνι βόλεϊ,με σκοπό να αντιληφθούν σε βάθος το θέμα και να εκφράσουν τα όσα βίωσαν μετά τα παιχνίδια.
ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ:
Διαφορετικότητα Ομοιότητες και διαφορές των δυο παιχνιδιών
 Συναισθήματα που νιώθει το άτομο με κινητικά προβλήματα όταν γίνεται αποδεκτό από μια ομάδα και παίζει μαζί τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου